follow

saya tak harap awak rindukan saya tapi saya harap awak tak lupakan saya ^_^ just follow my blog..thankzz :))

Sunday

~sunyi tanpa kamu~

noww..i'm back even dalam keadaan demam pun..nk juga update blog ni yg telah lme sunyi sepi..ya allah..kuatkn semangat aq ya allah..aq lemah untuk bangkit ya allah..huuurrmm... sy belajar dari kesilapan..sy belajar untuk memahami..sy belajar bersabar..semua sy cuba buat hanya kerna sy hargai dan syg kn awk *someone*..pertemuaan kita tak pernah trlintas di fikiran..semua yg terjadi suatu kebetulan..aku bagaikan tempat kediaman..di mna aq dapat suatu perlindungan..selamani aq selalu di runding kesedihan..tiada siapa tahu hatiku yg kerap mengalirkan tangisan..wajah yg selalu menunjukkan keriangan..namun hati ini yg tahu hanyamu TUHAN.. andaikan kutemukan insan yg dapt mmbahagiakn..dan mnghilangkan segala kepiluan..aku akan bersyukur pada mu TUHAN.. kirimknlah kekasih yg menyanyangiku tanpa memberiku kelukaan..bagaimana nk kulakarkan sekeping hati untukku syairkan..bagaimana nk kugambarkan secebis rasa untkku jadikan sebuah puisi..bagaimana nk kulontarkan rasa ini agar kau thu isi hatiku..sedangkan kau tak pernah mmberi segulung harapan trhadapku..salahkah aku memiliki rasa ini..ya allah..hari2 aku bertemankan air mata..






Kita pernah "DILUKAI"
dan mungkin pernah "MELUKAI"
tapi kerana itu kita BELAJAR
tentang bagaimana cara menghargai, menerima, berkorban dan memperhatikan.
Kita pernah "DIBOHONGI"
dan mungkin pernah "MEMBOHONGI",
tapi dari itu kita belajar tentang KEJUJURAN.
Andaikan kita tidak pernah melakukan kesalahan dalam hidup ini,
mungkin tidak pernah juga belajar MEMINTA MAAF dan MEMBERI MAAF.
Setiap waktu yang telah kita habiskan dalam hidup ini, tidak akan
terulang kembali. Namun ada satu hal yang masih tetap bisa kita lakukan,..
iaitu BELAJAR dari masa lalu untuk hari ESOK yang lebih baik.
Hidup adalah proses,
Hidup adalah belajar.
Tanpa ada batas umur,
Tanpa ada kata tua.
JATUH, berdiri lagi
KALAH, mencuba lagi
GAGAL, bangkit lagi,
KECEWA, berusaha lagi.
sehingga lah kita sampai ke penghujungnya...




cinta sejati mendengar apa yg tidak di katakan,,mngerti apa yg tidak di jelaskn sebab cinta tidak datang dari bibir lidah atau pikiran melainkan..HATI...seandainya hidup ini punca perpisahan...biarlah kematian menyambung semula..tetapi seandainya kematian punca perpisahan..biarlah hidup mmberi erti yg nyata..